Dragonica (7/10)
Vurdu Kırdıyı Sevimlilikle Kapatmaya Çalışmak
Gravity Games (Canaan, Rappelz, Allods Online vs.) tarafından geliştirilip 15 Ekim 2009'da Avrupa'ya açılan oyunumuz bir MMORPG, fakat bir 3D side-scrolling MMORPG. O nasıl oluyor diyenlere 3 boyutlu bir platform oyununun devasa online'la birleştirilmiş hali diyeyim. Genel olarak sağa ve sola gittiğimiz oyunda karşımıza çıkan rahatsız edici düzeyde sevimli ve çizgifilmden fırlamış düşmanlarımızı öldürerek her RPG'de olduğu gibi XP (Experience Point) kazanıyoruz ve level atlıyoruz. Level atladıkça yeni, sevimli (oyundaki diğer her şey gibi) silahlarımız, zırhlarımız, eşyalarımız oluyor. Bu sırada çok silik bir hikaye devam ediyor ama genel olarak "Git 5 koyun kes, etini bana getir" görevleri alıp yerine getiriyoruz. Oyun genel hatlarıyla böyle. Biraz ayrıntıya girmek gerekir sanıyorum ama korkmayın oyun çok basit ve burada Dragonica Wiki kıvamında bir yazı yazmayacağıma göre inebileceğim ayrıntı düzeyi de pek bir kısıtlı.
Sınıflar ve Getirdikleri
Oyunda 4 temel sınıf var ve bunların da sonradan açılan ikişer adet seçenekleri var. Mesela Warrior olmayı seçerseniz level 20'de sizden Knight ya da Gladiator'den birini seçmenizi istiyor oyun. Eğer Knight seçerseniz level 40'ta Paladin, level 60'ta ise Dragoon, eğer Gladiator seçerseniz de level 40'ta Myrmidon, level 60'ta da Berserker oluyorsunuz. Bu olay aynı şekilde diğer sınıflarda da var. Magician >1> Monk>Priest>Cleric >2> Battlemage>Archmage>Chaosmage, Archer >1> Pathfinder>Ranger>Sentinel >2> Arbalist>Grenadier>Bombadier, Thief >1> Jester>Harlequin>Joker >2> Assassin>Ninja>Shadow Walker şeklinde. İsimlendirmeler yanlış gelebilir ama içerikleri gayet normal bir biçimde gelişiyor. Ben level 34'e kadar Magician oynadım ve level 20'de de Monk seçmiştim 'healer' olabilmek için ama bu pek gerçekleşmedi. Sadece kendime can verebiliyordum. Monk'un büyülerini inceledim ve yalnızca bir tane team heal büyüsü bulabildim. Bilemiyorum belki de Priest olunca açılacaktı. Magician hakkında şunu söyleyebilirim, party olmadan kasmaya kalkarsanız işiniz çok zor ve uzun sürecek. Diğer sınıflara nazaran daha güçsüz ve yavaş öldüren bir sınıf olmuş Magician. PvP'ye girdiğimde aynı level farklı sınıf karakterlere karşı bir şansım olmadığını gördüm, sürekli kaçmam gerekti. Bu konuda oyun pek dengeli olamamış, verdiği hasarı artırabilir ya da cast süresini azaltabilirlermiş.
Kızımı Kurtar, Yetmedi Bir De Köpeğini Kurtar-ıver
Oyunda hikaye namına pek bir şey olmadığını söylemiştim. Başlangıçta birkaç video giriyor ve bir hikaye anlatılıyor olsa da beni etkileyemedi ve oyun içindeki görevleri de görünce iyice gereksiz geldi. Olayımız basit; bir kahramanız ve kimin yardıma ihtiyacı varsa onun yardımına koşuyoruz. Bu bazen bir kişi bazen de bütün bir şehir olabiliyor. Senaryo kısmında oyun biraz güdük kalmış yani.
Güzel olan taraf ise WoW'daki 'dungeon'lar gibi burada da Mission Map'ler var ve en az sürede haritadaki bütün düşmanları ve sonra da boss'u öldürmeye çalışıyoruz. Party olarak girildiğinde ciddi yardımlaşma gerektiren görevler bunlar. Gayet de eğlenceliler kanımca.
500 Hit Combo!!! God-Like!!!
Oyunun diğer bir orjinalliği ise XP kazanma katsayısının combo hit sayımızla belirleniyor oluşu. Combo dediysem de öyle Street Fighter türevlerindeki gibi 15 hit'lik bir combo'dan bahsetmiyorum. Çevrenizdekileri sırayla dövmeye devam ederek 1000 hit'lere ulaşana kadar devam edebiliyorsunuz. Bunu yapabilmeniz için rakip havadayken de vurabilmeniz sağlanmış. Bu sayede çoğu zaman karşınızdakini hiç yere indirmeden havada öldürebiliyorsunuz. Bu konuda en iyi gördüğüm sınıf Archer sınıfıydı. Hele ki birden fazla Archer bir araya geldiğinde bir boss'u hiç yere indirmeden, hatta alttan salladıkları oklarıyla ekranın dışına çıkararak alabiliyordu. O kadar ki, bir Magician olarak havadaki düşmana kadar erişemeyip yerde ölmesini bekliyordum.
gPotato ve Sıkıntı
Oyunun en kötü taraflarından biri oyuncuların gPotato denilen oyundaki sanal parayı gerçek para vererek alabilmeleri ve gPotato'ları ile güçlü silahlar ve zırhlar satın alabilmeleriydi. Sadece görsel olarak bir değişim söz konusu olsa belki affedilebilirdi ama bu şekilde oyuncular arasındaki uçurum daha da artmış. Free2Play bir oyunda görmek istemediğimiz ama kaçınılmaz olan hareketler bunlar. Bir diğer kötü yön ise oyunun kendini sürekli tekrar etmesiydi. Bütün görevler neredeyse birbirinin tıpatıp aynısı. "10 tane şundan kes", "15 tane şundan getir", "Git şu boss'u indir" gibi görevler bir süre sonra kabak tadı vermeye başlıyor. Yalnızca ortamların orjinalliğine bakmaya başlıyorsunuz. İşte oyun bu noktada oyuncuyu uzaklaştırıyor ve yavaş yavaş benim de ulaştığım bu noktaya kadar getiriyor. Ama mesela ben şu an oyunu hiç açmak istemememe rağmen oynadığım süre için hiç bir zaman boşuna harcanan vakit demedim, tavsiye ediyorum eğer anime grafikli ve hafif eğlenceli bir side-scrolling MMORPG'de diğer insanlarla birlikte savaşmak istiyorsanız. (İsteyen olursa Monk'umu uygun bir fiyata satın alabilir. Ya da kim olduğunuza bağlı olarak bedavaya :P)
Oyunun resmi Avrupa sitesi: Dragonica EU




Hiç yorum yok:
Yorum Gönder